Afgelopen zondag heb ik weer vrijwilligerswerk gedaan tijdens Repair Café in de Hacker Dojo in Mountain View. Er waren 10 vrijwilligers, die dingen repareren in de categorieën electrische apparaten, kleding, meubilair, en mechanica zoals fietsen en kettingzagen. Er kwamen ook studenten van Stanford om te leren en mee te helpen. We hebben naar 4 apparaten gekeken: een toaster oven, een strijkijzer, een ventilator en een anti-RSI toetsenbord en we hebben 2 gerepareerd. Als er iets gerepareerd is dan wordt er aan de bel getrokken en geroepen: “weeeeeeeeeeee fixed it, wooohoo!!”. We zijn anderhalf uur met de oven bezig geweest, er stonden 6 mensen rond de oven, elk met een eigen mening en ze gaven maar niet op. Ik stond erbij en keek ernaar. Het was wel erg gezellig en leerzaam. Een reactie van een blije klant: “I’m absolutely happy with everything about my experience at Repair Café! …Because they took the time to show me how everything works. It is a show and tell experience that you don’t get in commercial repair shops, because in those shops it is about the hours. Here you really learn a lot from taking the time and patience to repair the bike” – Peter Min